Skocz do zawartości

Cembra

Moderatorzy
  • Zawartość

    37
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana Cembra w dniu 6 Październik 2012

Użytkownicy przyznają Cembra punkty reputacji!

Reputacja

13 Dobry

O Cembra

  • Tytuł
    Rozkręca się
  • Urodziny 06.01.1988

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Rumia
  • Zainteresowania
    Bboyingowanie

Contact Methods

  1. Cembra

    KOSZALIŃSKA WIZJA BREAKA VIII - 06.10.2012

    Finały i półfinały wstawione Enjoy
  2. Cembra

    KOSZALIŃSKA WIZJA BREAKA VIII - 06.10.2012

    http://www.youtube.com/watch?v=trIi4ArhE7U&feature=youtu.be http://www.youtube.com/watch?v=-nrNXqnqs7U&feature=youtu.be http://www.youtube.com/watch?v=lmH0rDguf6Q&feature=youtu.be http://www.youtube.com/watch?v=ztm5EuKPTkA http://www.youtube.com/watch?v=1-ZzSYvsiDs&feature=youtu.be
  3. Cembra

    KOSZALIŃSKA WIZJA BREAKA VIII - 06.10.2012

    Wyniki: 5vs5 Battle 1st. Mad Skillz 2nd. Fresh Flava 3th. Tabasco Break Rebels 4th.Fantastic Five Bboy imprezy - Wicked (Mad Skillz)
  4. Cembra

    MAD SMOKERS CREW ANNIVERSARY JAM

    http://www.youtube.com/watch?v=BYr9fa5OVW8&list=UUlbgor4JRVTHptvZEyjSI4Q&index=0&feature=plcp
  5. Cembra

    JUSTE DEBOUT POLAND! Wyniki

    Materiały z finałów znalezione na YT Finał Popping http://www.youtube.com/watch?v=xYs4HAqw204&feature=related Finał Hip-Hop [media]http://www.youtube.com/watch?v=bUOD3_Hu-Ew&feature=related[/media] Finał Locking http://www.youtube.com/watch?v=ofBKYUQ3sAo&feature=related Finał House [media]http://www.youtube.com/watch?v=psmCaW5HX8o&feature=related[/media]
  6. Cembra

    Reedycja koszulek Break.pl + KONKURS!

    Jak dla mnie "EACH ONE TEACH ONE" powinna wrócić, z cyklu "back in the days" koszulek break.pl w kolorach Czerwonym i ciemno Niebieskim
  7. Cembra

    Abonament Break.pl - Czyli jak wyłączyć reklamy?

    Popieram Zielonego Wpłata poprzez SMS była by dobrym rozwiązaniem Komóre ma każdy
  8. Cembra

    Program Autorski by Bboy Gigi

    Witam! Wstawiam tutaj dosyć ciekawy tekst dla wszystkich którzy dopiero zaczynają przygode z nauczaniem w szkółkach jak i również dla tych którzy już prowadzą jakiś czas zajęcia Ogólnie są to rzeczy które zapewne większość wie ale mogła już zapomnieć... Tekst autorstwa Bboya Gigiego. "ABeCadło ruchowo-taneczne" - program autorski do nauczania rytmiki i tańca poprzez ruch „ABeCadło ruchowo-taneczne” Program autorski do nauczania rytmiki i tańca poprzez zajęcia ruchowe Spis treści: Wstęp 1. Zadania. 2. Cele rytmiki i tańca. 3. Procedury osiągania celów. 4. Treści nauczania rytmiki i tańca. 5. Charakterystyka programu i warunki realizacji. 6. Przewidywane osiągnięcia uczestników Wstęp Spostrzeganie i przeżywanie muzyki jest procesem w pewnym sensie słuchowo-ruchowym. Kinetyczne odczuwanie muzyki ujawnia często się w postaci skurczów mięśni lub rytmicznych ruchów całego ciała będących reakcją na dynamikę, rytm oraz charakter słuchanego utworu. Taka specyfika przeżycia muzycznego i wrodzona dążność dziecka do ruchu powoduje konieczność uwzględnienia ćwiczeń i zabaw ruchowych jak najwcześniej w jego rozwoju. Ruch jest naturalną potrzebą dziecka, objawia się w stałym dążeniu do działania. Jest to przede wszystkim samo wyrażenie siebie, sprawdzanie własnych możliwości i porównywanie ich z możliwościami innych. Podstawy dzisiejszej rytmiki stworzył Emile Jacques Dalcroze (1865-1948).Zakładał, że wzajemne oddziaływanie rytmu muzycznego i rytmu ciała budzi swego rodzaju świadomość rytmu. Dzięki temu u jego studentów poprawiły się nie tylko zdolności muzyczne ale także zharmonizowały procesy psychiczne i fizyczne. Bardzo ściśle z rytmem i muzyką związany jest taniec, najstarsza forma ruchowa uprawiana przez człowieka. Taniec przez setki lat zmieniał swoje oblicze, przekształcał się i doskonalił. Był ogniwem łączącym różne warstwy społeczne. Z drugiej strony jego charakter kreowany był w zależności od środowiska, w którym był tańczony. Niezależnie od tego, czy był związany z obrzędami, magią czy wierzeniami zawsze był wyrazem emocji, środkiem komunikacji międzyludzkiej, zaspokajał potrzeby czysto estetyczne. Był i jest wyższą formą radości. 1. Zadania Ruch podporządkowany muzyce spełnia specjalne zadania. Wprowadza zabawę i odprężenie, zaspokaja u młodego człowieka potrzebę poruszania się. Ponadto rytm, który jest wyrazem ruchu w muzyce, jest tym jej elementem, który trafia najłatwiej. Jeśli zatem pozwolimy młodzieży podporządkować się rytmowi muzycznemu i wyrazić go ruchami własnego ciała, umożliwimy im tym samym bezpośrednie aktywne przeżycie muzyki już nie tylko w warstwie rytmicznej, ale również w zakresie innych środków wyrazu muzycznego. Jest to, więc najlepsza droga zbliżenia muzyki do dziecka. Bezpośrednie aktywne przeżycie dynamiki, tempa, rytmu, artykulacji, przebiegu melodii i całej formy może stać się czynnikiem rozwoju wrażliwości na zjawiska muzyczne, co wpłynie na rozwój wrażliwości estetycznej i emocjonalnej. Wychowanie rytmiczno-muzyczne, krótko mówiąc "rytmika" stawia sobie zadanie, by przez muzykę i ruch wspierać człowieka we wszechstronnym rozwoju i wychowywać go. Ruch-czynnik niezbędny dla rozwoju młodego człowieka ma być związany z uporządkowanym w czasie ruchem dźwięków, czyli rytmem muzycznym. Ma być środkiem, za pomocą którego, może wyrazić swe przeżycia muzyczne, odzwierciedlając zmienność agogiki i dynamiki, nastrój i wyraz emocjonalny muzyki, kierunki linii melodycznej, zmiany artykulacyjne i wreszcie konstrukcję formalną utworu muzycznego. Rytmika muzyki tanecznej oraz różnorodny charakter ruchu tanecznego mają duży wpływ na wyrabianie poczucia rytmu, harmonii i równowagi wewnętrznej, na koordynację i opanowanie ruchów, na wyrabianie estetycznych nawyków ruchowych oraz prawidłowej postawy. Muzyka wraz z towarzyszącym jej tańcem działa jako silny, lecz subtelny bodziec. Przyczynia się do podniesienia kultury ruchowej, co praktycznie wyraża się umiejętnością właściwego zachowania się i kulturalnym sposobem bycia. Silne przeżycia emocjonalne, jakich niejednokrotnie dostarcza muzyka łącznie z tańcem, mogą mieć wpływ na pogłębienie zainteresowania muzyką i tańcem jako dziedzinami sztuki. Gromadny i zespołowy charakter ćwiczeń tanecznych oraz samych tańców przyczynia się do rozwijania takich cech, jak zdyscyplinowanie i karność, porządek, aktywność, poczucie współdziałania w zespole, poczucie odpowiedzialności za zespół i jego osiągnięcia. Konieczność równoczesnego i sprawnego wykonania ruchu w określonym czasie wyrabia szybką orientację, umiejętność koncentracji oraz uwagę, zmusza do sprawniejszego myślenia. Ruch taneczny wykonywany w różnym tempie i nasileniu wpływa na podnoszenie ogólnej sprawności fizycznej, szybkości, skoczności, zwinności i wytrzymałości. Reasumując dochodzimy do wniosku, że rytmika i tańce są integracyjną formą o charakterze zabawowym i stanowią istotny czynnik rozwoju estetycznego, fizycznego i umysłowego uczestników takich zajęć. 2. Cele rytmiki i tańca - Stwarzanie warunków do rozwoju wyobraźni muzyczno - ruchowej. - Rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości estetycznej. - Uwrażliwienie na podstawowe wartości rytmiczne nut i pauz. - Wykształcenie umiejętności reagowania ruchem na akcenty metryczne w taktach: dwudzielnych i trójdzielnych. - Reagowanie ruchem na zmiany tempa, dynamiki, artykulacji oraz na zmiany metryczne w taktach. - Wyrobienie dbałości o estetykę ruchu. - Kształtowanie koordynacji ruchowej i umiejętności przestrzennego planowania ruchu, poruszania się. - Podnoszenie ogólnej sprawności fizycznej i rozwoju motoryki. - Wyrabianie szybkiej orientacji, koncentracji, uwagi i sprawniejszego myślenia. - Stwarzanie możliwości do spontanicznej, odtwórczej i twórczej ekspresji muzyczno- ruchowej - Wyrabianie i rozwijanie społecznych zachowań takich jak: * tolerancja * odpowiedzialność * samodzielność * współdziałanie w grupie * komunikowanie * niezależność i poczucie własnej wartości * poczucie pewności siebie i umiejętność samooceny - Stworzenie atrakcyjnej formy spędzania wolnego czas - Umożliwienie rozwijania indywidualnych talentów, zainteresowań i predyspozycji artystyczno - ruchowych. - Stworzenie możliwości konfrontowania swoich zdolności i umiejętności poprzez aktywne uczestnictwo w prezentacjach artystycznych, występach, konkursach i przeglądach. - Dostarczenie propozycji repertuarowych na szkolne i środowiskowe uroczystości. 3.Procedury osiągania celów Pomysłowość, inwencja nauczania oraz stopień zrozumienia idei programu wpływa na efektywność jego realizacji. Pragnąc stworzyć uczniom lepsze warunki do kształcenia osobowości, do tworzenia siebie przez własną aktywność, samodzielne myślenie i przeżywanie opieramy pracę pedagogiczną na różnych metodach i formach kontaktu z muzyką i ruchem. Podczas zajęć rytmicznych i tanecznych mamy do dyspozycji szczególnego rodzaju pomoce: muzykę i ruch, które są nie tylko bliskie emocjonalnie dzieciom, ale również zaspokajają ich naturalne skłonności i równocześnie działają na nie porządkująco. Muzyka rozwija wyobraźnię, wrażliwość estetyczną, emocjonalną, wyzwala bogate życie wewnętrzne. Ruch, który jest powiązany z muzyką wpływa na możliwość kontrolowanego rozładowania popędów /np. bieganie po sali/, a z drugiej strony wymaga świadomego reagowania na umówione sygnały dźwiękowe. Dzięki temu, umiejętność koncentracji i aktywność są równoprawnie wplecione w jedno ćwiczenie. Osobiste doznania i uczucie przynależności do grupy podczas tego rodzaju zajęć, dają dziecku możność doświadczenia muzyki i ruchu, jako wartości pomocnej w rozwijaniu twórczej i harmonijnej osobowości. W związku z tym prowadzenie zajęć rytmiczno - tanecznych powinno opierać się na realizacji następujących zagadnień: 1.Relaks - umiejętność odpoczynku i odprężenia przy muzyce. 2.Technika ruchu - estetyczny chód, siedzenie, sprawność ruchowa. 3.Hamowanie - reagowanie na zmiany tempa, szybkie reagowanie na sygnały muzyczne. 4.Rozwijanie umiejętności poruszania się w przestrzeni przez stosowanie ćwiczeń muzyczno - ruchowych /poruszanie się w marszu, biegu, po obwodzie koła, w różnych kierunkach, w rzędach i szeregach. 5.Interpretacja ruchowa utworów muzycznych -realizacja ruchem treści programowych, nastroju, budowy. 6.Nauka podstawowych elementów tanecznych bboyingu – Toprock, Footwork, Drop's, freeze's, powermoves 7.Opanowanie wybranych kroków tanecznych – stepin together, indian step, salsa step, apache step, spinin, slide 8.Realizacja tematów rytmicznych za pomocą klaskania, tupania, pstrykania itp. 4.Treści nauczania rytmiki i tańca W reakcjach ruchowych występujących w powiązaniu z muzyką można wydzielić: - Ruch wyrażający treści pozamuzyczne, zabawy ilustracyjne i inscenizowane ze śpiewem, opowieści ruchowe, tańce - Ruch wyrażający elementy muzyczne zawarte w utworze tj. rytm, melodia, dynamika,artykulacja, tempo, nastrój, budowa, zabawy rytmiczne ze śpiewem, reakcje na zmiany akompaniamentu, interpretacja ruchowa utworów instrumentalnych/ Program ten opiera się na bogatym materiale ćwiczeń muzyczno - ruchowych i tanecznych, zróżnicowanych pod względem stopnia trudności i formy. Będą to: 1. Marsze, biegi i podskoki w takt muzyki. 2.Ćwiczenia w reagowaniu na frazy za pomocą gestów i ruchów. 3.Ćwiczenia w zwiększaniu i zmniejszaniu wartości rytmicznych 4.Ćwiczenia ruchowej realizacji tematów rytmicznych o zmiennych metrach. 5.Ćwiczenia oddechowe /odprężające/. 6.Ćwiczenia uspokajające i odprężające po aktywizacji ruchu 7.Ćwiczenia słuchowe np. reagowanie ruchem na wysokość i przebieg frazy 8.Ćwiczenia w improwizowaniu ruchu. 9.Ćwiczenia rytmiczno - taneczne 10.Ćwiczenia techniki tanecznej, elementów tanecznych nóg i ramion, powiązania taneczne wykonywane w różnych kierunkach w przód, w tył, w prawo, w lewo. 11.Scalanie elementów tanecznych w kompozycje ruchowo - przestrzenną. 5. Charakterystyka programu i warunki realizacji Program ten przeznaczony jest do nauczania rytmiki i tańca. W cyklicznych spotkaniach bierze udział młodzież oraz osoby dorosłe. Akces uczestnictwa uzależniony jest od indywidualnych zainteresowań i potrzeb. Zajęcia powinny być prowadzone w salach dostosowanych do liczby uczestników tak, aby można było poruszać się w nich swobodnie. Mają być widne, dobrze oświetlone, czyste i przewietrzone. Uczestnicy muszą posiadać wygodny stój i miękkie obuwie. Do prowadzenia zajęć rytmiczno-tanecznych niezbędne jest następujące wyposażenie: * sprzęt audio * zestaw niezbędnych płyt CD Zajęcia pod względem treściowym powinny być tak zaplanowane, aby były przejrzyste, ciekawe i różnorodne. Bezwzględnym warunkiem powodzenia programu jest nawiązanie przyjaznego kontaktu nauczyciela z uczestnikiem, opartego na otwartości, wzajemnym zrozumieniu, akceptacji oraz poczuciu bezpieczeństwa. Korygowanie poczynań młodego człowieka jak i osoby dorosłej powinno być prowadzone ostrożnie i z wyczuciem, aby nie zniechęcić do zajęć. Nowe treści i zadania należy wprowadzać stopniowo w myśl zasady stopniowania trudności. 6. Przewidywane osiągnięcia uczestników zajęć rytmiczno- tanecznych W trakcie prowadzonych zajęć uczestnik poprzez aktywny udział nabędzie następujących umiejętności: - prawidłowo reaguje ruchem na podstawowe wartości rytmiczne nut i pauz - potrafi wyczuć akcenty muzyczne w taktach dwudzielnych i trójdzielnych - poprawnie reaguje na zmianę tempa, dynamiki, artykulacji i metrum w muzyce - nabędzie dbałości o estetykę ruchu - potrafi poruszać się i zaplanować ruch w przestrzeni - posiądzie dobrą koordynację ruchową - zna podstawowe kroki i elementarne figury bboyingu - wyrobi i rozwinie pozytywne społeczne zachowania (asertywność, empatię, odpowiedzialność, samodzielność, współdziałanie w grupie, samokontrolę, samoocenę) ; - podniesie ogólną sprawność fizyczną i motorykę - rozwinie indywidualne uzdolnienia, zainteresowania i predyspozycje muzyczno-ruchowe. Opracowanie: instruktor tańca Adrian Mikołajczak aka Bboy Gigi kilka słów na zakończenie od Gigiego... "kilka lat temu wymyśliłem i napisałem swój program autorski, który został wykorzystany w wielu projektach unijnych, zajęciach pozaszkolnych i wielu innych inicjatywach społecznych. Z biegiem czasu dodawałem i zmieniałem wiele punktów, by stworzyć coś na prawdę wartościowego. Dzisiaj myślę, że tekst jest napisany łatwo, klarownie i wiele można się z niego dowiedzieć - zwłaszcza osoby, które prowadzą już swoje zajęcia, jednak zawiera on również podstawowe zagadnienia dotyczące tańca jako sztuki. Miłej lektury­­"
  9. Cembra

    Kalendarz Break.pl + Konkurs!

    Ogarniać!!!!!! Zostały tylko 2 Dni na Głosowanie!!!
  10. Cembra

    Bitwa na breakbeat

    Git Ode mnie dziś tak na spokojniej http://www.youtube.com/watch?v=KTIT99_M-DY&list=FLlbgor4JRVTHptvZEyjSI4Q&index=39&feature=plpp_video
  11. Cembra

    Bitwa na breakbeat

    Git!! ode mnie na dziś http://www.youtube.com/watch?v=hfEk01T-75M
  12. Cembra

    Bitwa na breakbeat

    Shit! (KamiluxSB Też chciałem dziś wrzucić ten kawałek ubiegłeś mnie hehe) Ja dziś proponuje to http://www.youtube.com/watch?v=h9FI_ZoGFAQ&list=FLlbgor4JRVTHptvZEyjSI4Q&index=120&feature=plpp_video
  13. Cembra

    Bitwa na breakbeat

    Git sprawdźcie to http://www.youtube.com/watch?v=SKm9cMYXgKk
  14. Cembra

    Bitwa na breakbeat

    Git! Coś ode mnie http://www.youtube.com/watch?v=s7Cotrgud-0
  15. Cembra

    Battle Of The Year 2011 - Wyjazd

    Tutaj masz info http://www.break.pl/forum/index.php?/topic/9595-autokarowy-wyjazd-na-battle-of-the-year-2011/ Tylko nie wiem czy aktualne
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając strony akceptujesz: Warunki użytkowania, Regulamin i Polityka prywatności.