BREAK DA FUNK! - DJ FORMAT, SEAN PALMER I INNI!

Data: 17.03.06   (To wydarzenie już się odbyło!)
Lokalizacja: Kraków
Miejsce: Ministerstwo, ul. Szpitalna 1
Patronat: TAK (Jak zdobyć i co daje patronat?)
Opis:

brEAk dA fuNk! Muzyka: Funky Breaks, Old School Hip Hop, Heavy Funk, Soul Zagrają: - Dj Format (Genuine rec./UK)!!!, - Sean Palmer – wokal (Fluid Ounce/UK), - Dj Krime, - Ojciec Karol Wizualizacje: Mr Krinkle Start: 21.00 Bilety: 10 PLN DJ FORMAT, najbardziej znany brytyjski funkowo hip-hopowy producent i dj, którego rodzina zna lepiej jako Matt Ford, wyrastając na diecie serwowanej przez takich luminarzy jak Main Source czy A Tribe Called Quest, zabrał się za sampler i adaptery i zaczął robić kawałki w stylu ”cut-n-paste” co w wolnym tłumaczeniu znaczy mniej więcej „rżnij i klajstruj”. W tym stylu powstał też ukochany przez wielu singiel „English Lessons”...”Chciałem zrobić numer wykorzystując szybkie breaki, które uwielbiam. Nie miałem jednak dla niego tytułu - to był tylko taki maleńki utworek - więc bawiąc się w słowny kalambur nazwałem go „English Lessons”. Bynajmniej nie chodziło mi o to, że jest on tak dobry, że zasługuje na porównywanie z numerami DJ Shadow’a „Lesson 4” czy serią „Lekcji” zrobioną przez Double Dee i Steinski’ego....Nie chciałem wpraszać się do elitarnego grona. Jestem Anglikiem, a to miała być moja lekcja, której nikt nawet nie zauważy – ale jak się okazało większość ludzi przyjęła go bardzo entuzjastycznie! ” Od tego momentu Format zaistniał na scenie funky breaks. Pod koniec 1999r. rozpoczęły się negocjacje z ludźmi z wydawnictwa PIAS, których Format znał od czasu gdy wspomagał Jurassic 5 na ich pierwszej trasie po Wyspach. Okazało się, że w planach wytwórni jest otworzenie pododziału - nazwanego Genuine – z którym Format podpisał kontrakt i w którym wydaje do dziś. Pracując nad pierwszym albumem, Format został osobiście zaproszony przez DJ Shadowa do zagrania przed jego występami w Londynie i Bristolu. W 2003 ukazuje się dabiutancki album „Music For The Mature B-Boy” pełen funkowego poczucia chumoru i breakowej energii. Zuchwałe, brudne funkowe brzmienia łączące hip hop z mocno wyeksponowanym breakiem, zadowalające każdego fana funk’a czy soulu. Na płycie można usłyszeć głosy Jurassic 5 – Chali 2na i Akil, Kanadyjczyka Abdominala oraz kilku miejscowych MC. Już pierwszy singiel „Ill Culinary Behaviour” zyskał najwyższe uznanie i świetne recenzje wśród trudnej-do-zadowolenia hip-hopowej publiczności. „Płyta miała być wesoła, robienie jej było świetną zabawą. Nie chciałem być poważny przez cały czas”. “Music For The...” zaowocowała wspólną europiejska trasą z Jurassic 5 oraz występami w USA i Australii. Teraz DJ Format wspina się jeszcze wyżej ze swoim drugim albumem “ If You Can't Join ‘Em… Beat ‘Em”- produkcją oparta na pociętych i zapętlonych, wygrzebanych z trudno dostępnych półek rarytasach. Jak Tarantino breaków, Format poszukuje zaginionych muzycznych perełek, wydobywając z nich to co najlepsze i łącząc je w spójną całość tworząc Future Funky Breakbeat Hip Hop ! MC SEAN PALMER - urodzony w Londynie, wychowany w Manchesterze; Porzucił karierę nauczycielską, by chwycić za mikrofon. Sean Palmer to człowiek orkiestra potrafi naśladować niemal wszystkie możliwe dźwięki i style, od human beatboxu po Jamajczyków i kosmitów! Poza doskonałymi możliwościami freestyle'owymi na żywo, Sean również śpiewa, tańczy i gra na digeridoo. Podczas imprezy wypija zazwyczj dwa litry mleka , dzięki czemu zdążył już uzyskać przydomek The Milkman! Mc Sean Palmer w akcji to czysta, organiczna energia ! DJ KRIME swoją przygode z gramofonami rozpoczął ok. 1994 roku w rodzinnym Krakowie, kiedy jego brat Mk Fever, który w tym czasie grywał już na pierwszych undergroundowych imprezach w mieśćie, złożył w domu pierwszy dj'ski set up składający się z 2óch polskich gramofonów paskowych i pożyczonego miksera bez crossfadera. Taki stan rzeczy utrzymywał się dość długo, aż wreszcie z biegiem czasu braciom udało się skompletować profesjonalny sprzęt. Zainteresowanie tematem pojawiło się jednak już duzo wcześniej, pod koniec lat 80tych, pod wpływem fascynacji takimi zespołami jak Run-DMC, czy Public Enemy, w których dj odgrywal istotną rolę, zwłaszcza Jam Master Jay(R.I.P) był dla Krime'a wielką inspiracją. Początek lat 90tych to fascynacja hip hopem. Krime zawsze ze szczegolną uwagą obserwował na teledyskach m.in w kultowym programie „Yo MTV Raps" dj’ów i dążył do tego by samemu sprobować swoich sił. Fakt posiadania rodziny za granicą był również pomocny w rozwoju, ponieważ w tamtym czasie w Polsce ciężko było być „na bierząco" z tym co się dzialo na świecie, a kupowanie płyt było praktycznie nie możliwe, chyba że ktoś własnie przywiózł coś z zagranicy. Wraz ze znajomymi zaczęto organizować pierwsze imprezy hip hopowe w Krakowie (MSC, pozniej Zooteka) i sprawy zaczęły nabierać szybszego obrotu . Krime zagrał niezliczoną ilość imprez nie tylko w Krakowie i na terenie całego kraju, na koncie ma również występy zagraniczne m.in. w Pradze, Bratyslawie, Dublinie,Sztokholmie,Londynie, jak i również w Niemczech gdzie przeprowadził się w 2001 w związku ze studiami i chęcią „zaczerpnięcia świerzego oddechu". W 2000 Krime został stypendystą Red Bull Music Academy jako jedyny dj hip hopowy z Polski. Krime jest również a może nawet przede wszystkim pionierem turntablismu w Polsce, a Kraków stał się jego polską stolicą. Godziny spędzone przy gramofonach zaowocowały w 2001 zwycięstwem w zawodach Vestax Eastern European Turntablist Extravaganza. Sukces ten udało się powtórzyć w roku 2002 po zaciętej walce w finale z czechem djem Five'em. W 2003 Krime został mistrzem Polski pierwszej polskiej edycji zawodów organizowanych przez miedzynarodową organizacje International Turntablist Federation, zajał również drugie miejsce w renomowanych zawodach djskich „Wheels On Fire" organizowanych przez dj'a Hype i jego crew Phaderheadz w Berlinie w kategori „Classic"(zbliżona do advancement category w ITF) oraz pierwsze miejsce w kat. „Drums Deluxe"(jeden gramofon, mikser i 3 minuty czasu). Ze względu na swoje doświadczenie Krime zapraszany jest również do sędziowania djskich zmagan-dotychczas m.in. w Irlandi i Czechach i Polsce. Przez lata nagranych zostało bardzo wiele mixtape’ów, które zazwyczaj rozchodzily się wyłącznie po znajomych, kilka zostało również wydanych na cd a konkretnie „Stamina Beatz", „Return Of The Stamina Beatz"-2 produkcje reggae hip hop, oraz stricte hip hopowy jak sama nazwa wskazuje „Strictly Hip Hop Classics vol.1", a także „Into the Groove“ mix cd nagrany wraz z Adame portem z Berlin z ekipy Seven Inch Soldiers, zawierający brzmienia z lat 80tych (promomix do odsłuchania w dziale „produkcje“) Nowe mixcd’s planowane są już niebawem! OJCIEC KAROL - muzykę jaka gra najszeżej można określić jako Beatbreakin’ Funk czyli wszystko od New Funk Breaks, Old School Hip Hop, Heavy Funk przez Breakbeat, Big Beat, B Boy Breaks, Funky Hip Hop i Funk. Dużo instrumentalnych brzmień, połamanych bitów, żywej perkusji, wgniatającego basu i pozytywnej energii. Występuje jako skreczownik-gramofonista w chilloutowo-trip-hopowo-transowym zespole Letko. Pojawił się również ze skreczami na kilku płytach m.in. zespołu Patent. Uczestniczy w kilku projektach muzycznych obok m.in. Michała „Foxa” Króla (15 Minut Projekt), Still Waters’a czy Łukasza Korybalskiego. Prowadzi piątkową audycje „Break Da Funk” w Jazz Radiu, gdzie można usłyszeć fuzje funkowej muzyki miksowanej na żywo w studiu z dźwiękami płynącymi z instrumentów przyniesionych przez zapraszanych do audycji gości. Zainicjował powstanie kolektywu Break Da Funk wspierającego muzykę połamanych dźwięków, a z inicjatywy którego można było zobaczyć takich artystów jak Boca 45 (Grand Central/Bristol), Natural Self (Tru Thoughts/Brighton) czy Rob Life (Breakin Bread/Londyn). Wydał mikstape zatytułowany Akumulatura. Jest to mieszanka różnych breaków. Płyta ukazuje jak wielki wpływ na współczesna muzykę klubową, taneczną ma funk. Wykorzystanie klasycznych funkowych motywów i nadawanie im nowego brzmienia, bardziej basowego i bitowego sprawia, że muzyka ta nadaje się świetnie zarówno do klubu jak i do słuchania w domu. Niespełna godzinny miks zawiera 28 właśnie takich numerów.

Facebook:
Kategoria: hip hop, breaking
Tagi: brak
  • Dodał: radi
  • Zakceptowany: 24.02.06
  • Ostatnie zmiany: 22.12.11


© 2001 - 2024 Break.pl - Prawdziwa strona Hip-Hop'u! Zgłoś błąd | Początek strony