VII Międzynarodowe Warsztaty Taneczne - LATO 2007 w Szkole Tańca RIVIERA

VII Międzynarodowe Warsztaty Taneczne - LATO 2007  w Szkole Tańca RIVIERA
Data: 03.09.07   (To wydarzenie już się odbyło!)
Lokalizacja: Warszawa
Miejsce: Szkoła Tańca RIVIERA, ul. Waryńskiego 12, al. KEN 81
Patronat: NIE (Jak zdobyć i co daje patronat?)
Opis:

W dniach do 3 do 14 września br. zapraszamy na kolejne VII Międzynarodowe Warsztaty Taneczne - LATO 2007 w Szkole Tańca RIVIERA.

Jak co roku, tak i w tym proponujemy tygodniowe, wyjątkowe warsztaty z technik tanecznych prowadzonych w naszej szkole oraz tych, które w niedalekiej przyszłości będzie można u nas trenować. Ale najważniejsi i tak są instruktorzy/nauczyciele z których przeważająca część jest naszymi pedagogami, cieszącymi się największym uznaniem wśród kursantów, jak również goście z zagranicy.

W trakcie VII Międzynarodowych Warsztatów Tanecznych LATO 2007 zapraszamy na: * funky jazz * latin jazz * modern jazz * hip-hop * taniec brzucha * taniec brzucha + jazz * Body Contitioning * taniec klasyczny * samba brasil * latino solo * salsa hip-hop * mambo * reggaetón * flamenco * tango argentyńskie * taniec irlandzki

Instruktorzy VII Międzynarodowych Warsztatów Tanecznych: . Shady Yehia El Said . Nadia Kodich . Viann Asencio . Dominique Lisette . Alessane Wat . Kelechi Onyele . Eva Lackova . Jasmin Mazloum . Adriana i Fernanda Goulart . Aciliz Katell Caro Fontalvo . Luiza Pasierowska i Jakun Korczewski . Monika Grzelak . Renata Ilnicka . Anna Jujka . Agata Kozioł

Wszelkie szczegóły dotyczące Warsztatów znajdują się na stronie: www.taniec.net

OPISY: INSTRUKTOR I TECHNIKA

NADIA IRA KODICHE - modern jazz Tancerka, pedagog i choreograf w Oie Tvnk w Paryżu. Pobierała lekcje w Conservatoire d'Angers en Classique u profesorów specjalizujących się w classique jazz contemporain. Od wielu lat pracuje jako pedagog w Studio Harmonic w Paryżu. Tworzy oryginalne choreografie i spektakle w znaczących Teatrach Tańca w Izraelu, Francji i na Węgrzech. Prezentuje styl tańca nazywany etniczny modern jazz. Łączy elementy tańca arabskiego z różnymi stylami, takimi jak: hip-hop, modern jazz. Stosuje techniki teatralne jak również śpiew. Podkreśla wagę rąk, jako środka wyrazu, który stanowi wielką wartość interpretacyjną. Pierwszy raz poprowadzi zajęcia na warsztatach organizowanych przez Szkołę Tańca Riviera.

DOMINIQUE LISETTE - hip-hop Marzenie i dążenie do zostania profesjonalnym tancerzem przywiodły go do Paryża, gdzie stał się jednym z czołowych tancerzy klubowych i dyskotekowych. Jednocześnie studiował balet, modern jazz i contemporary dance. Prowadzi zajęcia na wielu warsztatach organizowanych we Francji i poza granicami. W Polsce pierwszy raz zajęcia poprowadzi na warsztatach organizowanych przez Szkołę Tańca Riviera. Jest artystą wciąż poszukującym nowych inspiracji. Stworzył własny styl taneczny łączący różne style hip-hopu. W swoich zajęciach często używa rekwizytów m.in. kapeluszy, lasek, szalów, krzeseł. Jego lekcje to synteza różnych stylów hip-hopu bardzo zintegrowanych z muzyką łącząca w sobie elementy nauki i zabawy.

ALASSANE WAT- funky jazz/latin jazz Światowej klasy tancerz, występował m. In. W Ballets Noirs De Paris, Loews Monte-Carlo, Moulin Rouge, Balet Paris Montmartre, Black Machine Tournee Mondiale. Choreograf pokazów mody we Włoszech, Japonii I Austrii. Pracował jako wykładowca jazz, modern-jazz, funky-jazz I latin-jazz w Atenach, Paryżu, Tokio, Rio de Janeiro, Wenecji i Mediolanie.

Latin jazz: Zajęcia łączą w sobie elementy modern jazzu, funky, tańców latynoskich, z domieszką hip hopu i wszystkich innych tańców, które można wykorzystać, albo zdeformować na korzyść ciekawej choreografii w takt muzyki latynoamerykańskiej.

Funky jazz: wywodzi się z tradycji afro-amerykańskiej i charakteryzuje się przede wszystkim rytmem i dynamiką. Nawiązuje do techniki tańca jazzowego, wykorzystuje kroki HIP-HOPu i wykonywany jest do muzyki FUNKY i POP JAZZ. Technika tańca jazzowego rozwija umiejętności "izolacji", czyli wykonywania niezależnych ruchów poszczególnych części ciała i ich koordynacji. Cechą charakterystyczną dla tego stylu jest rytmu muzycznego zawarta w ciele tancerza. Tancerz i jego ciało są odpowiedzią na rytm, który może posiadać kilka symultanicznych wzorów, synkop i pauz, kreując niepowtarzalną jakość ruchu.

EVA LACKOVA- bodyconditioning/ taniec klasyczny

Eva Lackova - urodziła się na Słowacji, ale od kilku lat związana jest z Polską. Absolwentka Konserwatorium Tanecznego oraz Wyższej Szkoły Sztuk Muzycznych w Bratysławie. Tancerka, instruktorka. Pracowała w Słowackim Teatrze Narodowym w Bratysławie w Operze Narodowej w Pradze - gdzie występowała jako solistka w zespole Pavla Smoka. Współpracowała z Seefestspiele Morbisch, brała udział w niezależnym projekcie tanecznym - współpraca z S. Sandroni przy projekcie spektaklu SUSPICIOUS LOVE. Brała udział w wielu warsztatach tanecznych m.in. w Szwajcarii i Austrii Prowadziła zajecia na Słowacji, w Czechach, Austrii, Niemczech oraz w Polsce. Od 2004 związana ze Śląskim Teatrem Tańca, gdzie występowała jako tancerka zespołu Jacka Łumińskiego. Brała udział w spektaklach w choreografii Jacka Łumińskiego: Na końcu tęczy, Sen Świętego - Czar Zwyczajnych Dni, Poza Światem, Reakcja Chemiczna. Występowała w Kanadzie Indiach, Portugalii, Niemczech, Litwie, Rosji.

Taniec klasyczny: ma na calu wykształcenie harmonii i ładu w tańcu, czystego piękna ciała, idealnego rysunku, pięknych póz, płynności i harmonii ruchów. Wyrabia doskonałą dyscyplinę ruchową poprzez stałą konstrukcję lekcji, ćwiczenia przy drążku i na środku. Taniec klasyczny to utworzona przez choreografię kombinacja ustalonych kroków, póz, dla określenia których używana jest francuska terminologia. Bodyconditioning: Połaczenie m.in. yogi, pilates - Ćwiczenia pomocne dla tancerzy na każdym poziomie zaawansowania. Przez wykonywanie określonych ćwiczeń uelastyczniających i wzmacniających poszczególne grupy mięśni poprawia się ogólna sprawność fizyczna i wytrzymałość ciała, eliminujące skłonności do urazów i kontuzji. BODY CONDITIONING pomaga rozwinąć siłę, koordynację, wydajność mięśni i prawidłowość postawy, wpływa również na pracę układu krwionośnego, sprzyjając prawidłowemu dotlenieniu mózgu a przez to zwiększeniu naszej wydolności psychicznej. W zależności od pedagoga prowadzącego program zawiera elementy technik Alexandra i Pilatesa, jogi, tai chi i BODY mind centering. Na moich zajęciach będziemy w szczególności korzystać z technik Pilatesa, jogi oraz metody fledenkreisa ADRIANA I FERNANDA GOULART- samba brasil

Brazylijki, od wczesnego dzieciństwa związana ze światem tańca i karnawałem. Jako małe dziewczynki po raz pierwszy w życiu wzięły udział w paradzie karnawałowej w Rio de Janeiro i od tego czasu corocznie w niej uczestniczą. Adriana prowadzi brazylijśką grupę Samba Axe Bahia Show, z którą daje pokazy w całej Polsce. Fernanda do polski przyjechała pół roku temu.

Na zajęciach samby brasil poznamy trzy rodzaje samby: samba batucada (tętniąca dzikimi bębnami), samba no pe (tchnąca nieco bardziej eleganckim rozluźnieniem) i samba axe (porywająca melodyjnością i prowokująca uśmiech na twarzy) by móc je połączyć z figurami i szaleństwem afro dance.

JASMIN MAZLOUM- t. brzucha

Jasmin Mazloum urodziła się w 1982r. w Syrii. Większą część swojego dzieciństwa spędziła w rodzinnym mieście Idlib, gdzie wychowywała się w tradycyjnej kulturze Syryjskiej. Tam tez od najmłodszych lat uczyła się tańca wschodniego. W 1992 wyjechała z rodzicami do Libii, gdzie doszlifowywała swoje umiejętności, i wzbogacała je o nowe etniczne elementy typowe dla tego kraju. W Polsce występuje od prawie czterech lat. Sędzia II stopnia PTT. Choreograf I w Polsce spektaklu arabskiego " Tajemnica Księżniczki". Prowadzi własną rewię, którą tworzą jej najwybitniejsze uczennice.

t. brzucha: Taniec ten łączy ciało , duszę i umysł. Pozwala każdej kobiecie odkryć piękno swojego ciała. Na tych warsztatach nauczą się Państwo łączyć elementy tańca brzucha z jazzem i wykorzystywać nowoczesne elementy tańca orientalnego. Taniec wschodni czyli "alpaks alszarki" bazuje na ruchach bioder i brzucha. Jest tajemnicą kobiet, ich językiem bez słów. Dlatego wzbudza tyle emocji. Najważniejsze by ruch był naturalny, nie wyreżyserowany- wyjątkiem są tańce grupowe. Dużą rolę gra również mimika- tancerka powinna w jednym spojrzeniu okazać jednocześnie zmysłowość i siłę.

VIANNA ASENCIO- flamenco

Tańczyła w Teatrach Narodowych: Cascanueces, Aladino, Petrouchka, Cenicienta, Sueno de un canillita, Dominikana Uczyła tańca hiszpańskiego i flamenco w Wyższej Szkole Baletowej, Dominikana. Pedagog od tańca Hiszpańskiego i Flamenco na obozie letnim Fortaleza Ozama Pedagog od tańca hiszpańskiego i flamenco "Gitanilla" podczas warsztatów tańca hiszpańskiego. Pełniła rolę Asystenta do Produkcji i Catering podczas produkcji niezależnego filmu pełnometrażowego ¨La isla de Toth¨( Hiszpania ).

Flamenco: to folklor cyganów andaluzyjskich. Flamenco tworzą nierozerwalnie związane ze sobą śpiew, taniec i muzyka ( cante, baile, toque). Jako pierwszy ukształtował Si śpiew oparty na rytmie. Nieco później pojawił się taniec, stanowiący początkowo formę ilustracji pieśni. Taniec flamenco jest najczęściej solowy- to indywidualna forma wypowiedzi, zawierająca zawsze pewien element improwizacji.

AGATA KOZIOŁ- Latino solo Instruktorka Tańca towarzyskiego i Latino solo. Swoją naukę rozpoczęła jako dziecko w zespole tanecznym KLASA Tarnów. Po przyjeździe do Warszawy zaczęła osiągać znaczne sukcesy. Swoją karierę rozpoczęła w Klubie Tańca Towarzyskiego "Stodoła" w Warszawie. Regularnie szkoliła się u najlepszych trenerów w Polsce i na świecie takich jak: Robert Wota, Lech i Anna Romankiewicz, Iwona i Arkadiusz Pavlovic, Roman i Monika Pawelec, Robert Linowski, Agata Szybiak, Marcusem i Karen Hilton (MBE), Hanna Kartunen, Franco Formica, Hans Galke. Dzięki licznym treningom zdobyła najwyższą międzynarodową klasą "S" i sukcesy: Puchar Wieczystego, Finał Mistrzostw Polski Południowej, 3 miejsce na Grand Prix Polski, 3 miejsce na Otwartych Mistrzostwach Lwowa, sklasyfikowana w czołówce w rankingu Polskiego Towarzystwa Tanecznego. Brała udział w wielu pokazach i występach tanecznych, miedzy innymi angażowana była do oprawy tanecznej kolejnych realizacji programu "Jaka to melodia". Taniec jest jej pasją. Na parkiecie daje z siebie wszystko!

Latino solo: Kurs tańców latynoamerykańskich. Kierowany do kobiet, które chcą się nauczyć tańca dla samych siebie, odkryć w sobie miłość to latynoskich rytmów. To samba, rumba, cza-cza, jive, pasadoble. Samba jest bardzo sprężysta, skoczna, energiczna i szybka. Rumba jest statyczna, zmysłowa; jest tańcem całego ciała. Cha-cha charakteryzuje ruch ciała akcentujący każdy rytm. Jive jest najbardziej energicznym i radosnym tańcem latynoamerykańskim. Pasadoble pozwoli uczestnikom wyrazić swoje emocje. Jest typowym tańcem turniejowym. Wszystkie wymienione techniki tańca pozwalają tancerce odnaleźć w tańcu coś nowego.

RENATA ILNICKA- t. irlandzki

Tancerka, instruktorka, choreograf tańca irlandzkiego. Od 11 lat prowadzi zespół " Reelandia" ( dawniej " Finnan geas"), jest założycielką pierwszej w Polsce szkoły tańca irlandzkiego "Ua Niell" a także organizatorką zawodów z tańca irlandzkiego " Warsaw Feis"

t. irlandzki: Na tym kursie poznają podstawowe elementy tańca irlandzkiego :reel, double jig, single jig, slip jig. Jest to nauka tańca mająca na celu przybliżenie Irlandzkiej Kultury. Taniec Irlandzki zachwyca i inspiruje. Jest zabawą, która łączy uczestników. Muzyka pomaga w wyrażeniu radości z tańca.

ACILIZ Katell Caro Fontalvo - reggaetón

Aciliz urodziła się w Barranquilla w Kolumbii. Od 1997 do 2006 tancerka solistka Narodowego Baletu Kolumbijskiego. Jako ambasador kultury swojego kraju występowała i propagowała tańce narodowe - CUMBIA, MAPALE, PUYA, CARNAVAL DE BARRANQUILLA, JOROPO, - między innymi w Chinach, Izraelu, Meksyku, panamie, Argentynie, Urugwaju, Ekwadorze, Wenezueli a także w Europie : Włochy, Niemcy, Szwajcaria. W latach 2003-2006 solistka w "LOS ALFA 8 DE COLOMBIA" kubańsko - kolumbijskiej grupie rytmów tropikalnych prezentujących między innymi: REGUETON , MERENGE , CHAMPETA , BACHATA. reggaetón: Bardzo popularny wśród młodzieży ameryki łacińskiej w szczególności w krajach karaibskich. Mający specyficzną synchronizację tańca ze znaczeniem tekstu - ruchy często odzwierciedlają nastrój i przekaz piosenkarza w danym utworze. Tańczący swoimi ruchami chce zwrócić na siebie uwagę i zainteresować innych tancerzy. Pochodzenie reggaetónu jest sprawą konfliktową. Dla niektórych jego kolebką jest Puerto Rico, inni bronią tezy iż pochodzi on z Panamy. Na początku lat siedemdziesiątych przybysze z Jamajki, którzy przyjechali budować kanał panamski zaczęli śpiewać reggae po hiszpańsku i tak powstał reggaetón (reggaeton). LUIZA PASIEROWSKA i JAKUB KORCZEWSKI - tango argentyńskie Jakub Korczewski i Luiza Pasierowska - organizatorzy imprez tangowych i lekcji. Oboje tworzą jedną z najlepszych par tango argentyńskiego w Polsce, tańcząc razem od kilku lat. Ich ideą jest, by mieszkańcy Warszawy i innych miast w Polsce poznali ten taniec.

Tango argentyńskie: Po dziś dzień w niektórych dzielnicach Buenos Aires można zobaczyć pary tańczące na ulicach lub jak dawniej w klubach na wieczorkach zwanych Milonkami ( nazwa pochodzi od jednego typów tanga). Tancerze są zamknięci w swojej intymności, skoncentrowani wyłącznie na sobie i na muzyce. Ich tułowia jednak sprawiają wrażenie nie ekspresyjnych, a partnerki delikatnie napierają na partnerów. Wszystko zaś dzieje się od pasa w dół, co podkreśla seksualność tańca. Kobieta wyczuwa impulsy, kończy kroki rozpoczęte przez mężczyznę, ich stopy błądzą po parkiecie, szukają się z coraz większą pasją, tworząc różnorodność figur i póz.

SHADY YEHIA El SAID- t. brzucha

Urodził się w Egipcie i wychował w tradycyjnej kulturze tego kraju. Taniec towarzyszył mu od najmłodszych lat. Od 7 lat pracuje jako tancerz, instruktor, szef animacji, przygotowuje i prowadzi pokazy folkloru orientalnego. Umiejętnie potrafi łączyć elementy tańca nowoczesnego z tradycyjnym egipskim.

t. brzucha: Jest to taniec medytacyjny, łączy ciało, duszę i umysł. Wyzwala to co najbardziej uwodzicielskie i kobiece. Jest najstarszym tańcem w historii świata, najbardziej wymownym i wyrazistym tańcem kobiecym, chwytającym za serce swym liryzmem. Od tancerek wymaga odnalezienia w sobie prawdziwie kociej miękkości. Jego ekspresja kryje się nie tylko w kuszących ruchach ciała, ale również w oczach tancerek.

ANIA JUJKA- hip-hop / street dance

Jest choreografem, nauczycielem i tancerką. Tańczy od 7-go roku życia. W ciągu 20-letniej pracy z tańcem miała styczność z wieloma technikami tanecznymi, dzięki czemu posiada umiejętność łączenia takich stylów jak: funky jazz, street dance, hip hop, broadway jazz i wiele innych. Brała udział w licznych przedsięwzięciach artystycznych: spektaklach, pokazach firmowych, koncertych itp. na terenie całego kraju i zagranicą (Kopenhaga, Wilno, Bonn). 2005 - choreografia i wykonanie: teledysk Lerek i Nowator "Moja panienka", koncerty Sopot Top Trendy, "Eska Squad" Polsat, "I Ty możesz zostać Św. Mikołajem" TVP 2, mecz piłki nożnej "Artyści kontra Gwiazdy Polsatu" Polsat.

2006 - choreografia do II edycji "Załóż się"/TVP; udział w jury w ogólnopolskim tanecznym konkursie "Shake Ya Booty". Jest nauczycielem tańca nowoczesnego w Warszawie: w Szkole Tańca Riviera, współpracuje również ze studiem Salsa Libre i innymi szkołami tańca (prowadzi warsztaty) na terenie całej Polski. "Taniec to całe moje życie, to moje powietrze!"

Hip-hop: To technika otwarta związana stylistycznie ze street dance, asymiluje klasyczne techniki hip- hopowe takie jak locking, popping, Funk. Jej upowszechnieniu sprzyjały realizacje teledysków i koncerty wykonawców kręgu muzyki hip-hop, soul, R'n"B, pop.

MONIKA GRZELAK- salsa hip-hop/ mambo

Aktualna Vice Mistrzyni Świata w Mambo. Obecnie jedna z najlepszych specjalistek z zakresu ruchu ciała i kroków solowych w salsie i mambo. Tańcem zajmuje się od 18 lat. Specjalizuje się w salsie hip hop oraz w mambo jazz niezwykłej mieszance salsy, afro i funky. Od lutego 2005 r. jest jedną z gwiazd słynnego hip hopowego spektaklu "12 ławek". Jej szczególną specjalnością jest Ladies' Styling oraz Salsa Hip Hop.

Salsa hip-hop: Dość nietypowe połączenie stylów tanecznych Salsy oraz Hip Hop. Zajęcia przeznaczone dla wszystkich, którzy chcą poszerzyć zakres swoich umiejętności tanecznych, pomagają w usprawnieniu sylwetki i poprawiają koordynację ruchów.

Mambo jazz - Najnowsze światowe trendy w salsie przywiezione prosto z Nowego Jorku! Salsa z elementami afro, funky i latin jazz w oryginalnych krótkich sekwencjach choreograficznych do wykorzystania na imprezach, pokazach czy do pracy własnej nad swoim ciałem. Krok podstawowy stylizowany z dużą ilością ozdobników bazujących na izolacji i ruchu całego ciała.

KELECHI ONYELE - hip-hop

Czarnoskóry tancerz i pedagog. Aktualnie prowadzi własne studio tańca PLATFORMA we Frankfurcie. Jest specjalistą od hip-hopu i breakdance. Karierę rozpoczął jako artysta klubowy i szybko osiągnął wyjątkowe rezultaty. Współpracował z wieloma gwiazdami takimi jak Kylie Minogue, No Angels, Raper TQ(USA), Dj Bobo, Sarah Connor, Vanessa Amorosi i wieloma innymi. Wspólnie z Kylie Minogue tańczył podczas wręczenia europejskich nagród MTV. Wystepował również w głównej roli musicalu HAIR.

Hip-hop- z prywatek Bronksu i Harlemu wyrósł ważny składnik kultury hiphopu: breakdance. Jego wykonawcy przykuwają uwagę płynnymi ruchami, gimnastyczną sprawnością i figurami akrobatycznymi. Widowiskowości dodaje niewielka powierzchnia, na której realizowane bywają najbardziej nawet skomplikowane układy. Mieszanka różnorodnych wpływów kulturowych wzbogacała breakdance o nowe kroki i triki.

Facebook:
Kategoria: hip hop, breaking
Tagi: brak
  • Dodał: radi
  • Zakceptowany: 01.06.07
  • Ostatnie zmiany: 19.07.11


© 2001 - 2024 Break.pl - Prawdziwa strona Hip-Hop'u! Zgłoś błąd | Początek strony